Watch Content strategie

Wij creëren een groot betrokken publiek door een Align Watch marketing strategie

Je publiek bereiken is één ding, maar ze raken en ze duurzaam met je merk binden is waar je het voor doet.

Creatief communiceren van jouw eigen geloofwaardige en unieke waarden brengt je klanten in beweging, of maakt ze bewust van dat wat jij ze wilt vertellen. Een Align strategie geeft je de richting die nodig is om veelzeggende content te maken die je publiek in het hart raakt en hun met jouw merk bindt. 

Enkel communiceren over je merk, een campagne of over de producten volstaat niet meer. Consumenten kunnen je net zo eenvoudig blokkeren als je dat met vrienden op Facebook kunt. 

De huidige uitdaging voor merken is om op alle kanalen een goed en eenduidig verhaal te vertellen. Een verhaal waar mensen behoefte aan hebben en dat ze graag willen horen, lezen of kijken.

Waarom zou je je beperken tot een fragment van je verhaal of een losse flodder als je veel meer kunt betekenen? 

Wat als we er nu eens vanuit gaan dat de consument ook tijd wilt maken voor jouw content? Op het moment dat het hen uitkomt en wanneer het voor je consument relevant is. Niet alleen op het moment dat jij tijd hebt voor een campagne. Of omdat jij als merk iets te vertellen hebt. Dat creëert een heel ander scenario niet waar? 

Mensen maken keuzes op basis van emotie. 

Welk gevoel wil jij oproepen met je organisatie? 

Wat is passend en waar wil je mensen mee raken?

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Dit doen we met een Align Watch marketing strategie van Vizicom. Dit een duurzame content strategie om in de belevingswereld van de klant te komen en jouw publiek in het hart te raken. Je kiest voor een strategie waarbij je content maakt die:

  • Je merkhart, expertise en kwaliteiten onderstreept
  • Inspeelt op wensen en behoeften van je eigen publiek
  • Voldoende onderscheidend is en een eigen publiek in het hart raakt in inhoud of vorm
  • Je eigen publiek aantrekt, werft en duurzaam met je merk bindt
  • Je publiek tot een gerichte actie laat overgaan
 

Een Align-watchwaardige contentstrategie is veelomvattend en geeft je de richting die nodig is om veelzeggende content te maken die je eigen publiek in het hart raakt en hun met jouw merk bindt. 

Wij dit doen we met ons stappenplan:

Stap 1

Align postioneringsessie 

Terug naar je merkhart

Het is goed om helder op je netvlies te hebben waar jij en jouw bedrijf voor staan. 

Wat is jouw unieke motivatie? Wat beloof je je klanten? Hoe bewijs je die belofte? En wie zijn je klanten eigenlijk? En de concurrenten? Daar gaan we op in tijdens een intensieve positioneringsonderzoek. Het resultaat is een positioneringsdocument dat richting geeft aan jouw organisatie en de basis vormt voor alle communicatie-uitingen.

Een goede basis

Wat is het merkhart van jouw organisatie? En hoe positioneer je jezelf ten opzichte van andere aanbieders? Hoe breng je jouw unieke verhaal onder de aandacht bij je publiek? De teksten die volgen uit de sessie zijn te gebruiken voor je website, corporate folder of andere uitingen.

Stap 2

Traject Align Watch duurzame contentstrategie 

Je merkhart uitwerken: Vanuit je merkhart werken we je strategie verder uit tot een compleet Align Watch content marketingplan. Hierin staat jouw merkhart, je eigen 5 basis bouwstenen en thema’s die telkens terug gaan komen in jouw communicatie zodat je herkenbaar blijft en op een duurzame manier een eigen, groot betrokken publiek gaat opbouwen. We werken de contentmix voor je uit en geven advies over de contentdistributie en promotie.  

Stap 3

Align Watch duurzame contentserie creatie 

Creatie: Met het creëren van een contentserie maken we de theorie visueel en kijken we hoe, waar en waarmee we je publiek kunnen boeien, bereiken en binden.

Stap 4

Lancering content serie

Lancering: In deze stap maakt jouw publiek kennis met jouw merk. Deze fase gaat vaak jaren mee en kan onderweg worden bijgestuurd op basis van resultaten en tijdsgeest.

Is it us you're looking for?

Ondernemers en bedrijven bereiken hun doel met een groot betrokken publiek met creatief bureau Vizicom als creatieve partner
Contact